عتبات و اماکن مقدسه

جمعیت عظیم عزاداران «امام کاظم علیه السلام»، در مسیر شهر مقدس کاظمین

در آستانه سال روز شهادت حضرت «امام موسی کاظم علیه السلام»، خیل عظیم  محبین خاندان عصمت و طهارت، در حال حرکت به سمت شهر مقدس کاظمین هستند.

 

در آستانه سال روز شهادت حضرت «امام موسی کاظم علیه السلام»، خیل عظیم  محبین خاندان عصمت و طهارت، در حال حرکت به سمت شهر مقدس کاظمین هستند.

بسیاری از این زائران و عزاداران، با پای پیاده از شهرهای مختلف عراق در حال پیمودن این مسیر طولانی به سمت شهر مقدس کاظمین هستند و در بین آنان بسیاری از عزاداران غیر عراقی نیز حضور دارند.

شیعیان شهرهای مختلف عراق که در مسیر زائران پیاده ی حرم مقدس کاظمین قرار دارند، با برپایی موکب ها و ایستگاه های صلواتی مردمی، در حال ارائه خدمات و پذیرایی از زوّار هستند.

به گفته حاضران در شهر مقدس کاظمین، امسال احتمال افزایش تعداد زائران و عزاداران، نسبت به جمعیت ده میلیون نفری پارسال، وجود دارد.

همچنین به گفته نیروهای عراقی، امنیت کامل در مسیرهای منتهی به شهر مقدس کاظمین و در داخل این شهر مقدس، حکم فرماست.

 در همین راستا، «جلیل الربیعی» فرمانده عملیات بغداد، گفت:  امنیت شهر مقدس کاظمین با سه کمربند امنیتی و با هدف حفاظت از زائرانی که برای شرکت در مراسم شهادت «امام کاظم علیه السلام» می‌آیند، تامین می‌شود و نیروی هوایی عراق نیز در آن مشارکت دارد.

شایان ذکر است، مجموعه رسانه ای امام حسين علیه السلام نیز در چهار شبکه تلویزیونی خود  به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی و ترکی؛ برنامه هایی ویژه را به صورت زنده، از پياده روى زائران به سمت شهر كاظمين و عزادارى شيعيان در حرم مطهر «امامین کاظمین علیهما سلام»، تقدیم شیعیان در سراسر جهان می کند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا