عتبات و اماکن مقدسه

پایان چهارمین جشنواره «نسیم کربلا» در اسلام‌آباد

چهارمین جشنواره «نسیم کربلا» در پاکستان به کار خود پایان داد.

 

چهارمین جشنواره «نسیم کربلا» در پاکستان به کار خود پایان داد.

فعالیت‌های چهارمین جشنواره «نسیم کربلا» در پاکستان، با برپایی مراسم اختتامیه در دانشگاه «الکوثر» شهر اسلام‌آباد، پایتخت این کشور به کار خود پایان داد.

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره «نسیم کربلا» با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید با صوت «صادق الزیدی» قاری آستان مقدس «امامین عسکریین علیهما‌ السلام» آغاز شد.

در ادامه این مراسم، شیخ «محسن علی النجفی» نماینده «آیت الله العظمی سیستانی»مدظله، در پاکستان و سرپرست دانشگاه «الکوثر» اسلام‌آباد، ضمن سخنانی از عتبات مقدسه عراق به خاطر اعزام هیئت‌های دینی به پاکستان برای حضور در این هفته فرهنگی تشکر کرد.

مراسم عمامه‌گذاری تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه «الکوثر»، تجلیل از هیئت‌های شرکت‌کننده در این هفته فرهنگی و قرعه‌کشی برای انتخاب ۲۰ برنده جهت زیارت عتبات مقدسه عراق از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه بود.

چهارمین جشنواره «نسیم کربلا» به همت آستان مقدس حسینی و با همکاری دانشگاه «الکوثر» پاکستان برگزار شد و آستان‌های مقدس علوی، عباسی و امامین عسکریین علیهما السلام نیز در برگزاری این جشنواره همکاری کردند.

برپایی محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی پاکستان و قراء عتبات مقدسه عراق، نمایشگاه محصولات فرهنگی و برپایی شب شعر همزمان با خجسته سالروز میلاد امام باقر علیه السلام با حضور شعرای پاکستانی و نیز معرفی فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و مذهب شیعه، از جمله برنامه‌های این هفته فرهنگی بود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا