عتبات و اماکن مقدسه

نصب ضریح مطهر امامین عسکریین علیهما سلام در سامرا

عملیات نصب ضریح مطهر «امامین عسکریین علیهما السلام» در سامرا، آغاز شده است.

 

عملیات نصب ضریح مطهر «امامین عسکریین علیهما السلام» در سامرا، آغاز شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم لاجوردی» مدیر پروژه ساخت ضریح مقدس «امامین عسکریین علیهما سلام» اظهار داشت: پس از ساخت این ضریح در شهر مقدس قم و انتقال آن به سامرا، عملیات نصب ضریح جدید «امامین عسکریین علیهما سلام» در سامرا آعاز شده است.

وی با بیان اینکه ساخت این ضریح 4 سال به طول انجامیده، تصریح کرد: در ساخت این ضریح از بهترین امکانات و متخصصان استفاده شده، و مواد به کار برده شده برای ساخت آن عبارتند از: 11 تن چوب ساج، 4.5 تن نقره، 70 کیلوگرم طلا و 3 تن مس.

«حجت‌الاسلام والمسلمین لاجوردی» با بیان اینکه در ساخت این ضریح مقدس از هنر مقرنس و معرق‌کاری استفاده شده است، خاطرنشان کرد: طراحی و خوشنویسی این ضریح در بهترین شکلِ ممکن با اشراف هنرمندان به نام این رشته صورت گرفته و به نظر می رسد از جهات مختلف این ضریح بی نظیر می باشد.

وی در پایان گفت: ساخت 12 درب بزرگ ورودی رواق، 4 صندوق خاتم کاری شده و دوخت هزار متر فرش دستباف نیز، از جمله اقدامات صورت گرفته برای این ساخت این ضریح است.

کلیه مراحل ساخت این ضریح مقدس، زیر نظر «آیت الله العظمی سیستانی»مدظله و تحت اشراف «حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی» انجام شده است.

شایان ذکر است، به گفته دست اندر کاران پروژه نصب این ضریح مقدس، قرار است هم زمان با میلاد فرخنده امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف در نیمه شعبان، از این ضریح مطهر، رونمایی شود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا