عتبات و اماکن مقدسه

آغاز به کار چهارمین جشنواره «نسیم کربلا» در پاکستان

چهارمین جشنواره «نسیم کربلا» در پاکستان کار خود را آغاز کرد.

 

چهارمین جشنواره «نسیم کربلا» در پاکستان کار خود را آغاز کرد.

چهارمین جشنواره هفته فرهنگی «نسیم کربلا» که زیر نظر آستان مقدس حسینی و با همکاری دانشگاه الکوثر، عتبات مقدسه علوی، عسکری و عباسی در پاکستان برگزار می شود، در اسلام آباد ـ پایتخت پاکستان ـ آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری نون عراق، در  فعالیت های این جشنواره عتبات مقدسه علوی، عسکری و عباسی نیز حضور دارند و به معرفی فرهنگ ناب اسلامی برای مسلمانان می پردازند.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره که با حضور شخصیت های مختلف دینی، اجتماعی، سیاسی و رسانه ای برگزار شد، پرچم های عتبات مقدسه به اهتزاز درآمد و ۳ نمایشگاه فرهنگی ویژه کودکان، زنان  و مردان افتتاح شد.

«حجت الاسلام و المسلمین شیخ محسن علی النجفی» نماینده «آیت الله العظمی سیستانی»مدظله، در پاکستان و مسئول دانشگاه الکوثر اسلام آباد، در مراسم افتتاحیه این جشنواره ضمن خوش آمد گویی به حضار، گفت: جامعه ما به دلایل مختلفی از فرهنگ اسلامی اصیل  دور مانده و برگزاری فعالیت های فرهنگیِ از این دست، خدمت بزرگ و برکت بزرگی برای فرزندان این وطن است.

در این مراسم «شیخ علی القرعاوی» نیز به نمایندگی از آستان مقدس حسینی، طی سخنانی با اشاره به آیه «لا اکراه فی الدین» گفت: خداوی منان در این آیه تبیین کرده است که اعتقادات نمی تواند با زور، کشتار، ویرانی و اجبار تحمیل شود بلکه فقط و فقط با اختیار و از طریق  برهان، فکر و علم صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: عتبات عالیات نیز سهم بسزایی در گسترش زمینه های فکری، علمی و در نتیجه همزیستی مسالمت آمیز بین افراد جامعه چه از جنبه فرهنگی چه اقتصادی و چه اجتماعی داشته و دارند.

«مسلم عباس صکبان» دبیر جشنواره نسیم کربلا نیز گفت: به برکت «امام زین العابدین علیه السلام» چهارمین دوره این جشنواره نیز افتتاح شد و تا پنج روز ادامه دارد. 

در مراسم افتتاحیه این جشواره پرچم های عتبات مقدسه عراق به اهتزاز درآمد و نمایشگاه های فرهنگی برای اقشار مختلف جامعه نیز به نمایش درآمد. 

در طول برگزاری جشنواره به بازدیدکنندگان هدایی نظیر کتاب اعطا خواهد شد و مسابقاتی نیز برای کودکان و به منظور معرفی فرهنگ اسلامی به آنها در حاشیه این جشنواره برگزار می شود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا