فرهنگ و هنر

تجدید چاپ کتاب المراجعات در کشور یمن

کتاب گرانسنگ المراجعات برای چندمین بار در کشور یمن تجدید چاپ شد.

 

کتاب گرانسنگ المراجعات برای چندمین بار در کشور یمن تجدید چاپ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شیرازی، به همت مؤسسه خیریه حضرت امام صادق علیه السلام در کشور یمن، کتاب ارزشمند المراجعات در شمارگان 3000 نسخه، توسط این موسسه برای چندمین بار تجدید چاپ شد.

این اقدام با هدف گسترش معارف مکتب حقه تشیع در کشور یمن از سوی این موسسه صورت پذیرفت و کتاب های چاپ شده به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

مؤسسه خیریه حضرت امام صادق علیه السلام یکی از ده ها مؤسسه مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله می باشد، که بیش از ده سال است در کشور یمن به فعالیت های علمی، فرهنگی، مذهبی و خیریه می پردازد.

گفتتی است، کتاب ارزشمند «المراجعات» یکی از ده ها کتب در زمینه اثبات حقانیت مذهب شیعه است،  که توسط علامه عبدالحسین شرف الدین موسوی نوشته شده است.

نویسنده کتاب در سال ۱۳۳۱ هجری قمری طی سفر به کشور مصر با شیخ سلیم بشری، رییس دانشگاه الازهر دیدار می کند.

این دیدار باعث مباحثه آن دو در زمینه اعتقادات شیعه و سنی می شود که به صورت نامه ادامه پیدا می کند و این نامه ها در کتاب المراجعات جمع آوری شده است.

علامه سید شرف الدّین موسوی در این مناظرات به طور کاملاً مستدل، منطقی و صریح عقائد حقه امامیه را به نحوی ثابت کرده است که هرکس خواهان حق باشد راه را چنان روشن می بیند که هیچ عذری برای نپذیرفتن مذهب حق نخواهد داشت.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا